Nieuws


038 385 67 24

		Array
(
    [ID] => 202
    [~ID] => 202
    [NAME] => VD&P zorgt voor een stukje zekerheid bij Excent Tandtechniek
    [~NAME] => VD&P zorgt voor een stukje zekerheid bij Excent Tandtechniek
    [IBLOCK_ID] => 2
    [~IBLOCK_ID] => 2
    [IBLOCK_SECTION_ID] => 
    [~IBLOCK_SECTION_ID] => 
    [DETAIL_TEXT] => 

Foto van Wendy bij Excent.jpeg

Bij haar vorige baan kwam debiteurenbeheerder Wendy Rotteveel in aanraking met VD&P juristen. Dat is zo goed bevallen dat er 15 jaar later nog steeds een fijne samenwerking is. Sinds drie jaar doet Wendy het debiteurenbeheer bij Excent Tandtechniek. Dat doet zij alleen, een pittige klus met 28 vestigingen in de Benelux met allemaal hun eigen klanten. Hoe lukt het Wendy om een gezond debiteurbeheer te onderhouden (in coronatijd) en hoe draagt VD&P juristen daaraan bij? Wendy vertelt het ons graag.

Meer zelfvertrouwen voor de klant
Het begint allemaal al in 1910, als familiebedrijf met toen vier tandtechnische laboratoria. Excent Tandtechniek is in 2005 opgericht en door middel van een Buy and Build, in 15 jaar gegroeid tot 28 locaties in de Benelux, met 539 medewerkers in dienst. Excent ondersteunt de tandheelkundig behandelaar met het doel mensen een functionele, esthetische, maar bovenal stralende lach - en daarmee zelfvertrouwen - te geven. Denk aan protheses, implantaten, kroon-en brugwerk restauratie, bitjes en AirSmiles (doorzichtige beugel). Ze streven kwaliteit en continuïteit na door voorop te blijven lopen met tandtechnische innovaties en door uit te blinken in tandtechnische kennis en dienstverlening. Nu én in de toekomst. Combineer dit met de beste medewerkers en je begrijpt waarin Excent Tandtechniek zich onderscheidt: optimale kwaliteit voor de juiste prijs.

Persoonlijk debiteurenbeleid
Bij die prijs gaat het soms wel eens mis en dan komt Wendy om de hoek kijken. Wendy: “Ik werk met Onguard, dat is mijn leidraad. Daarin staat precies wat ik moet doen: welke debiteur ik moet bellen, wie moet ik een aanmaning sturen, wie moet ik in gebreke stellen, is een betalingsrekening nagekomen ja of nee. Het doel is natuurlijk altijd om de klant te behouden, het commerciële belang staar hierin voorop. Voordat ik een ingebrekestelling stuur, neem ik eerst contact op met de vestiging dat dit eraan zit te komen. Dan kunnen zij nog contact opnemen en er samen proberen uit te komen, want zij kennen hun klant en hebben vaak al jaren contact. Het sociale aspect, persoonlijk contact en communicatie speelt dus zeker mee en vind ik erg belangrijk in mijn werk.”

Andere tijden
Sinds de coronacrisis is Wendy wel soepeler geworden qua beleid. “Ja, ik heb meer betalingsregelingen lopen dan voor Corona maar ook onze debiteuren zijn mensen en hebben last van deze crisis. Klanten van onze debiteuren stellen hun bezoek uit als het niet noodzakelijk is dus komt er minder inkomen binnen. Als ze geen inkomen hebben, kan ik er wel hard tegenin gaan maar dat heeft dan ook geen zin. Dus ik heb een zachtere aanpak dan normaal. Als een afspraak niet blijkt nagekomen, wacht ik vaak toch nog een dag. Of ik ga eerst bellen voordat ik een andere actie doe en het naar VD&P juristen doorzet. Je gaat in gesprek met je debiteur en zoekt gezamenlijk naar een passende oplossing. Ik ben coulanter en dat waarderen mensen enorm. Dat vind ik een prettige manier van samenwerken”, aldus Wendy.

Vreemde ogen dwingen
Soms heeft Wendy gewoon geen andere keus. Wendy: “Als ik toch een debiteur uit handen geef (lees: aan VD&P juristen overdraag) die een flinke vordering moet betalen, betaalt hij/zij dankzij VD&P juristen toch alles, inclusief rente en incassokosten. Die klant krijgt daarna gewoon weer producten van ons geleverd. Dat is natuurlijk wat je wilt, daar doe je het voor en is altijd mijn uitgangspunt. Als VD&P juristen ten tonele verschijnt, is de hoop dat de debiteur gaat denken dat er nu echt iets moet gebeuren en dat het serieus is. Dat gebeurt 9 van de 10 keer ook. Ik heb best wat cases overgedragen aan VD&P juristen, maar er is in deze drie jaar slechts één keer een zitting van gekomen en ook dat heeft een goede afloop gehad. Een tandarts vond de bestelde producten niet overeenkomen met wat was besteld. Ons standpunt was dat het conform het model was wat aangeleverd is. De rechter kon zich niet vinden in de klachten van de tegenpartij en gaf ons gelijk. Uiteindelijk hebben we op de gang een compromis gesloten, die netjes is nagekomen en waarbij wij nagenoeg geen verlies geleden hebben. Dus ik ben erg tevreden over de samenwerking met VD&P juristen. Mijn gevoel bij VD&P juristen is altijd geweest: je bent een klant en iedere klant is interessant, je bent geen nummer.”

Een stukje zekerheid
“Je geeft namelijk wel je klant uit handen, een klant waar een relatie mee opgebouwd is. Dat wil je niet te grabbel leggen en wil je zelfs nog behouden nadat het uit handen is gegeven. Ik vergelijk VD&P juristen met schaatsen. Nadat je een paar jaar niet geschaatst hebt en je voor de zekerheid een stoel meeneemt. VD&P juristen is die stoel aan de kant. Een hele goede back-up en ik weet dat als ik er gebruik van maak, ik er profijt van heb. Soms moet je ook gewoon tegen je debiteur zeggen: tot hier en niet verder. Anders blijf je bezig en de debiteur ziet de ernst van de situatie niet in, dan is VD&P juristen ook een stukje hulp. De kosten lopen namelijk alleen maar op, hoe langer het duurt. En dat is voor niemand goed”, aldus Wendy.

“Tot elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang maar met elkaar samenwerken is een succes.”

[~DETAIL_TEXT] =>

Foto van Wendy bij Excent.jpeg

Bij haar vorige baan kwam debiteurenbeheerder Wendy Rotteveel in aanraking met VD&P juristen. Dat is zo goed bevallen dat er 15 jaar later nog steeds een fijne samenwerking is. Sinds drie jaar doet Wendy het debiteurenbeheer bij Excent Tandtechniek. Dat doet zij alleen, een pittige klus met 28 vestigingen in de Benelux met allemaal hun eigen klanten. Hoe lukt het Wendy om een gezond debiteurbeheer te onderhouden (in coronatijd) en hoe draagt VD&P juristen daaraan bij? Wendy vertelt het ons graag.

Meer zelfvertrouwen voor de klant
Het begint allemaal al in 1910, als familiebedrijf met toen vier tandtechnische laboratoria. Excent Tandtechniek is in 2005 opgericht en door middel van een Buy and Build, in 15 jaar gegroeid tot 28 locaties in de Benelux, met 539 medewerkers in dienst. Excent ondersteunt de tandheelkundig behandelaar met het doel mensen een functionele, esthetische, maar bovenal stralende lach - en daarmee zelfvertrouwen - te geven. Denk aan protheses, implantaten, kroon-en brugwerk restauratie, bitjes en AirSmiles (doorzichtige beugel). Ze streven kwaliteit en continuïteit na door voorop te blijven lopen met tandtechnische innovaties en door uit te blinken in tandtechnische kennis en dienstverlening. Nu én in de toekomst. Combineer dit met de beste medewerkers en je begrijpt waarin Excent Tandtechniek zich onderscheidt: optimale kwaliteit voor de juiste prijs.

Persoonlijk debiteurenbeleid
Bij die prijs gaat het soms wel eens mis en dan komt Wendy om de hoek kijken. Wendy: “Ik werk met Onguard, dat is mijn leidraad. Daarin staat precies wat ik moet doen: welke debiteur ik moet bellen, wie moet ik een aanmaning sturen, wie moet ik in gebreke stellen, is een betalingsrekening nagekomen ja of nee. Het doel is natuurlijk altijd om de klant te behouden, het commerciële belang staar hierin voorop. Voordat ik een ingebrekestelling stuur, neem ik eerst contact op met de vestiging dat dit eraan zit te komen. Dan kunnen zij nog contact opnemen en er samen proberen uit te komen, want zij kennen hun klant en hebben vaak al jaren contact. Het sociale aspect, persoonlijk contact en communicatie speelt dus zeker mee en vind ik erg belangrijk in mijn werk.”

Andere tijden
Sinds de coronacrisis is Wendy wel soepeler geworden qua beleid. “Ja, ik heb meer betalingsregelingen lopen dan voor Corona maar ook onze debiteuren zijn mensen en hebben last van deze crisis. Klanten van onze debiteuren stellen hun bezoek uit als het niet noodzakelijk is dus komt er minder inkomen binnen. Als ze geen inkomen hebben, kan ik er wel hard tegenin gaan maar dat heeft dan ook geen zin. Dus ik heb een zachtere aanpak dan normaal. Als een afspraak niet blijkt nagekomen, wacht ik vaak toch nog een dag. Of ik ga eerst bellen voordat ik een andere actie doe en het naar VD&P juristen doorzet. Je gaat in gesprek met je debiteur en zoekt gezamenlijk naar een passende oplossing. Ik ben coulanter en dat waarderen mensen enorm. Dat vind ik een prettige manier van samenwerken”, aldus Wendy.

Vreemde ogen dwingen
Soms heeft Wendy gewoon geen andere keus. Wendy: “Als ik toch een debiteur uit handen geef (lees: aan VD&P juristen overdraag) die een flinke vordering moet betalen, betaalt hij/zij dankzij VD&P juristen toch alles, inclusief rente en incassokosten. Die klant krijgt daarna gewoon weer producten van ons geleverd. Dat is natuurlijk wat je wilt, daar doe je het voor en is altijd mijn uitgangspunt. Als VD&P juristen ten tonele verschijnt, is de hoop dat de debiteur gaat denken dat er nu echt iets moet gebeuren en dat het serieus is. Dat gebeurt 9 van de 10 keer ook. Ik heb best wat cases overgedragen aan VD&P juristen, maar er is in deze drie jaar slechts één keer een zitting van gekomen en ook dat heeft een goede afloop gehad. Een tandarts vond de bestelde producten niet overeenkomen met wat was besteld. Ons standpunt was dat het conform het model was wat aangeleverd is. De rechter kon zich niet vinden in de klachten van de tegenpartij en gaf ons gelijk. Uiteindelijk hebben we op de gang een compromis gesloten, die netjes is nagekomen en waarbij wij nagenoeg geen verlies geleden hebben. Dus ik ben erg tevreden over de samenwerking met VD&P juristen. Mijn gevoel bij VD&P juristen is altijd geweest: je bent een klant en iedere klant is interessant, je bent geen nummer.”

Een stukje zekerheid
“Je geeft namelijk wel je klant uit handen, een klant waar een relatie mee opgebouwd is. Dat wil je niet te grabbel leggen en wil je zelfs nog behouden nadat het uit handen is gegeven. Ik vergelijk VD&P juristen met schaatsen. Nadat je een paar jaar niet geschaatst hebt en je voor de zekerheid een stoel meeneemt. VD&P juristen is die stoel aan de kant. Een hele goede back-up en ik weet dat als ik er gebruik van maak, ik er profijt van heb. Soms moet je ook gewoon tegen je debiteur zeggen: tot hier en niet verder. Anders blijf je bezig en de debiteur ziet de ernst van de situatie niet in, dan is VD&P juristen ook een stukje hulp. De kosten lopen namelijk alleen maar op, hoe langer het duurt. En dat is voor niemand goed”, aldus Wendy.

“Tot elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang maar met elkaar samenwerken is een succes.”

[DETAIL_TEXT_TYPE] => html [~DETAIL_TEXT_TYPE] => html [PREVIEW_TEXT] => Bij haar vorige baan kwam debiteurenbeheerder Wendy Rotteveel in aanraking met VD&P juristen. Dat is zo goed bevallen dat er 15 jaar later nog steeds een fijne samenwerking is. Sinds drie jaar doet Wendy het debiteurenbeheer bij Excent Tandtechniek. Dat doet zij alleen, een pittige klus met 28 vestigingen in de Benelux met allemaal hun eigen klanten. Hoe lukt het Wendy om een gezond debiteurbeheer te onderhouden (in coronatijd) en hoe draagt VD&P juristen daaraan bij? Wendy vertelt het ons graag. [~PREVIEW_TEXT] => Bij haar vorige baan kwam debiteurenbeheerder Wendy Rotteveel in aanraking met VD&P juristen. Dat is zo goed bevallen dat er 15 jaar later nog steeds een fijne samenwerking is. Sinds drie jaar doet Wendy het debiteurenbeheer bij Excent Tandtechniek. Dat doet zij alleen, een pittige klus met 28 vestigingen in de Benelux met allemaal hun eigen klanten. Hoe lukt het Wendy om een gezond debiteurbeheer te onderhouden (in coronatijd) en hoe draagt VD&P juristen daaraan bij? Wendy vertelt het ons graag. [PREVIEW_TEXT_TYPE] => html [~PREVIEW_TEXT_TYPE] => html [DETAIL_PICTURE] => [~DETAIL_PICTURE] => [ACTIVE_FROM] => 25/03/2021 13:29:00 [~ACTIVE_FROM] => 25/03/2021 13:29:00 [LIST_PAGE_URL] => /overvdenp/berichten/index.php [~LIST_PAGE_URL] => /overvdenp/berichten/index.php [DETAIL_PAGE_URL] => /overvdenp/berichten/vd-p-zorgt-voor-een-stukje-zekerheid-bij-excent-tandtechniek [~DETAIL_PAGE_URL] => /overvdenp/berichten/vd-p-zorgt-voor-een-stukje-zekerheid-bij-excent-tandtechniek [LANG_DIR] => / [~LANG_DIR] => / [CODE] => vd-p-zorgt-voor-een-stukje-zekerheid-bij-excent-tandtechniek [~CODE] => vd-p-zorgt-voor-een-stukje-zekerheid-bij-excent-tandtechniek [EXTERNAL_ID] => 202 [~EXTERNAL_ID] => 202 [IBLOCK_TYPE_ID] => Site_Content [~IBLOCK_TYPE_ID] => Site_Content [IBLOCK_CODE] => News [~IBLOCK_CODE] => News [IBLOCK_EXTERNAL_ID] => [~IBLOCK_EXTERNAL_ID] => [LID] => s1 [~LID] => s1 [NAV_RESULT] => [DISPLAY_ACTIVE_FROM] => 25 March 2021 [FIELDS] => Array ( ) [PROPERTIES] => Array ( [PAGE_TITLE] => Array ( [ID] => 2 [TIMESTAMP_X] => 2014-05-05 16:08:31 [IBLOCK_ID] => 2 [NAME] => Page Title [ACTIVE] => Y [SORT] => 500 [CODE] => PAGE_TITLE [DEFAULT_VALUE] => [PROPERTY_TYPE] => S [ROW_COUNT] => 1 [COL_COUNT] => 30 [LIST_TYPE] => L [MULTIPLE] => N [XML_ID] => [FILE_TYPE] => [MULTIPLE_CNT] => 5 [TMP_ID] => [LINK_IBLOCK_ID] => 0 [WITH_DESCRIPTION] => N [SEARCHABLE] => N [FILTRABLE] => N [IS_REQUIRED] => N [VERSION] => 1 [USER_TYPE] => [USER_TYPE_SETTINGS] => [HINT] => [PROPERTY_VALUE_ID] => [VALUE] => [DESCRIPTION] => [VALUE_ENUM] => [VALUE_XML_ID] => [VALUE_SORT] => [~VALUE] => [~DESCRIPTION] => [~NAME] => Page Title [~DEFAULT_VALUE] => ) [KEYWORDS] => Array ( [ID] => 3 [TIMESTAMP_X] => 2014-05-05 16:08:31 [IBLOCK_ID] => 2 [NAME] => Keywords [ACTIVE] => Y [SORT] => 500 [CODE] => KEYWORDS [DEFAULT_VALUE] => [PROPERTY_TYPE] => S [ROW_COUNT] => 1 [COL_COUNT] => 30 [LIST_TYPE] => L [MULTIPLE] => N [XML_ID] => [FILE_TYPE] => [MULTIPLE_CNT] => 5 [TMP_ID] => [LINK_IBLOCK_ID] => 0 [WITH_DESCRIPTION] => N [SEARCHABLE] => N [FILTRABLE] => N [IS_REQUIRED] => N [VERSION] => 1 [USER_TYPE] => [USER_TYPE_SETTINGS] => [HINT] => [PROPERTY_VALUE_ID] => [VALUE] => [DESCRIPTION] => [VALUE_ENUM] => [VALUE_XML_ID] => [VALUE_SORT] => [~VALUE] => [~DESCRIPTION] => [~NAME] => Keywords [~DEFAULT_VALUE] => ) [DESCRIPTION] => Array ( [ID] => 4 [TIMESTAMP_X] => 2014-05-05 16:08:31 [IBLOCK_ID] => 2 [NAME] => Description [ACTIVE] => Y [SORT] => 500 [CODE] => DESCRIPTION [DEFAULT_VALUE] => [PROPERTY_TYPE] => S [ROW_COUNT] => 1 [COL_COUNT] => 30 [LIST_TYPE] => L [MULTIPLE] => N [XML_ID] => [FILE_TYPE] => [MULTIPLE_CNT] => 5 [TMP_ID] => [LINK_IBLOCK_ID] => 0 [WITH_DESCRIPTION] => N [SEARCHABLE] => N [FILTRABLE] => N [IS_REQUIRED] => N [VERSION] => 1 [USER_TYPE] => [USER_TYPE_SETTINGS] => [HINT] => [PROPERTY_VALUE_ID] => [VALUE] => [DESCRIPTION] => [VALUE_ENUM] => [VALUE_XML_ID] => [VALUE_SORT] => [~VALUE] => [~DESCRIPTION] => [~NAME] => Description [~DEFAULT_VALUE] => ) ) [DISPLAY_PROPERTIES] => Array ( ) [IBLOCK] => Array ( [ID] => 2 [~ID] => 2 [TIMESTAMP_X] => 07/06/2013 11:34:02 [~TIMESTAMP_X] => 07/06/2013 11:34:02 [IBLOCK_TYPE_ID] => Site_Content [~IBLOCK_TYPE_ID] => Site_Content [LID] => s1 [~LID] => s1 [CODE] => News [~CODE] => News [NAME] => Nieuws [~NAME] => Nieuws [ACTIVE] => Y [~ACTIVE] => Y [SORT] => 500 [~SORT] => 500 [LIST_PAGE_URL] => /Site_Content/index.php?ID=2 [~LIST_PAGE_URL] => /Site_Content/index.php?ID=2 [DETAIL_PAGE_URL] => #SITE_DIR#/overvdenp/berichten/#ELEMENT_CODE# [~DETAIL_PAGE_URL] => #SITE_DIR#/overvdenp/berichten/#ELEMENT_CODE# [SECTION_PAGE_URL] => #SITE_DIR#/Site_Content/list.php?SECTION_ID=#ID# [~SECTION_PAGE_URL] => #SITE_DIR#/Site_Content/list.php?SECTION_ID=#ID# [PICTURE] => [~PICTURE] => [DESCRIPTION] => [~DESCRIPTION] => [DESCRIPTION_TYPE] => text [~DESCRIPTION_TYPE] => text [RSS_TTL] => 24 [~RSS_TTL] => 24 [RSS_ACTIVE] => Y [~RSS_ACTIVE] => Y [RSS_FILE_ACTIVE] => N [~RSS_FILE_ACTIVE] => N [RSS_FILE_LIMIT] => [~RSS_FILE_LIMIT] => [RSS_FILE_DAYS] => [~RSS_FILE_DAYS] => [RSS_YANDEX_ACTIVE] => N [~RSS_YANDEX_ACTIVE] => N [XML_ID] => [~XML_ID] => [TMP_ID] => [~TMP_ID] => [INDEX_ELEMENT] => Y [~INDEX_ELEMENT] => Y [INDEX_SECTION] => Y [~INDEX_SECTION] => Y [WORKFLOW] => N [~WORKFLOW] => N [BIZPROC] => N [~BIZPROC] => N [SECTION_CHOOSER] => L [~SECTION_CHOOSER] => L [LIST_MODE] => C [~LIST_MODE] => C [RIGHTS_MODE] => S [~RIGHTS_MODE] => S [SECTION_PROPERTY] => N [~SECTION_PROPERTY] => N [VERSION] => 1 [~VERSION] => 1 [LAST_CONV_ELEMENT] => 0 [~LAST_CONV_ELEMENT] => 0 [SOCNET_GROUP_ID] => [~SOCNET_GROUP_ID] => [EDIT_FILE_BEFORE] => [~EDIT_FILE_BEFORE] => [EDIT_FILE_AFTER] => [~EDIT_FILE_AFTER] => [SECTIONS_NAME] => Sections [~SECTIONS_NAME] => Sections [SECTION_NAME] => Section [~SECTION_NAME] => Section [ELEMENTS_NAME] => Elements [~ELEMENTS_NAME] => Elements [ELEMENT_NAME] => Element [~ELEMENT_NAME] => Element [EXTERNAL_ID] => [~EXTERNAL_ID] => [LANG_DIR] => / [~LANG_DIR] => / [SERVER_NAME] => www.vdenp.nl [~SERVER_NAME] => www.vdenp.nl ) [SECTION] => Array ( [PATH] => Array ( ) ) [SECTION_URL] => ) 1
25 maart 2021

VD&P zorgt voor een stukje zekerheid bij Excent Tandtechniek


Foto van Wendy bij Excent.jpeg

Bij haar vorige baan kwam debiteurenbeheerder Wendy Rotteveel in aanraking met VD&P juristen. Dat is zo goed bevallen dat er 15 jaar later nog steeds een fijne samenwerking is. Sinds drie jaar doet Wendy het debiteurenbeheer bij Excent Tandtechniek. Dat doet zij alleen, een pittige klus met 28 vestigingen in de Benelux met allemaal hun eigen klanten. Hoe lukt het Wendy om een gezond debiteurbeheer te onderhouden (in coronatijd) en hoe draagt VD&P juristen daaraan bij? Wendy vertelt het ons graag.

Meer zelfvertrouwen voor de klant
Het begint allemaal al in 1910, als familiebedrijf met toen vier tandtechnische laboratoria. Excent Tandtechniek is in 2005 opgericht en door middel van een Buy and Build, in 15 jaar gegroeid tot 28 locaties in de Benelux, met 539 medewerkers in dienst. Excent ondersteunt de tandheelkundig behandelaar met het doel mensen een functionele, esthetische, maar bovenal stralende lach - en daarmee zelfvertrouwen - te geven. Denk aan protheses, implantaten, kroon-en brugwerk restauratie, bitjes en AirSmiles (doorzichtige beugel). Ze streven kwaliteit en continuïteit na door voorop te blijven lopen met tandtechnische innovaties en door uit te blinken in tandtechnische kennis en dienstverlening. Nu én in de toekomst. Combineer dit met de beste medewerkers en je begrijpt waarin Excent Tandtechniek zich onderscheidt: optimale kwaliteit voor de juiste prijs.

Persoonlijk debiteurenbeleid
Bij die prijs gaat het soms wel eens mis en dan komt Wendy om de hoek kijken. Wendy: “Ik werk met Onguard, dat is mijn leidraad. Daarin staat precies wat ik moet doen: welke debiteur ik moet bellen, wie moet ik een aanmaning sturen, wie moet ik in gebreke stellen, is een betalingsrekening nagekomen ja of nee. Het doel is natuurlijk altijd om de klant te behouden, het commerciële belang staar hierin voorop. Voordat ik een ingebrekestelling stuur, neem ik eerst contact op met de vestiging dat dit eraan zit te komen. Dan kunnen zij nog contact opnemen en er samen proberen uit te komen, want zij kennen hun klant en hebben vaak al jaren contact. Het sociale aspect, persoonlijk contact en communicatie speelt dus zeker mee en vind ik erg belangrijk in mijn werk.”

Andere tijden
Sinds de coronacrisis is Wendy wel soepeler geworden qua beleid. “Ja, ik heb meer betalingsregelingen lopen dan voor Corona maar ook onze debiteuren zijn mensen en hebben last van deze crisis. Klanten van onze debiteuren stellen hun bezoek uit als het niet noodzakelijk is dus komt er minder inkomen binnen. Als ze geen inkomen hebben, kan ik er wel hard tegenin gaan maar dat heeft dan ook geen zin. Dus ik heb een zachtere aanpak dan normaal. Als een afspraak niet blijkt nagekomen, wacht ik vaak toch nog een dag. Of ik ga eerst bellen voordat ik een andere actie doe en het naar VD&P juristen doorzet. Je gaat in gesprek met je debiteur en zoekt gezamenlijk naar een passende oplossing. Ik ben coulanter en dat waarderen mensen enorm. Dat vind ik een prettige manier van samenwerken”, aldus Wendy.

Vreemde ogen dwingen
Soms heeft Wendy gewoon geen andere keus. Wendy: “Als ik toch een debiteur uit handen geef (lees: aan VD&P juristen overdraag) die een flinke vordering moet betalen, betaalt hij/zij dankzij VD&P juristen toch alles, inclusief rente en incassokosten. Die klant krijgt daarna gewoon weer producten van ons geleverd. Dat is natuurlijk wat je wilt, daar doe je het voor en is altijd mijn uitgangspunt. Als VD&P juristen ten tonele verschijnt, is de hoop dat de debiteur gaat denken dat er nu echt iets moet gebeuren en dat het serieus is. Dat gebeurt 9 van de 10 keer ook. Ik heb best wat cases overgedragen aan VD&P juristen, maar er is in deze drie jaar slechts één keer een zitting van gekomen en ook dat heeft een goede afloop gehad. Een tandarts vond de bestelde producten niet overeenkomen met wat was besteld. Ons standpunt was dat het conform het model was wat aangeleverd is. De rechter kon zich niet vinden in de klachten van de tegenpartij en gaf ons gelijk. Uiteindelijk hebben we op de gang een compromis gesloten, die netjes is nagekomen en waarbij wij nagenoeg geen verlies geleden hebben. Dus ik ben erg tevreden over de samenwerking met VD&P juristen. Mijn gevoel bij VD&P juristen is altijd geweest: je bent een klant en iedere klant is interessant, je bent geen nummer.”

Een stukje zekerheid
“Je geeft namelijk wel je klant uit handen, een klant waar een relatie mee opgebouwd is. Dat wil je niet te grabbel leggen en wil je zelfs nog behouden nadat het uit handen is gegeven. Ik vergelijk VD&P juristen met schaatsen. Nadat je een paar jaar niet geschaatst hebt en je voor de zekerheid een stoel meeneemt. VD&P juristen is die stoel aan de kant. Een hele goede back-up en ik weet dat als ik er gebruik van maak, ik er profijt van heb. Soms moet je ook gewoon tegen je debiteur zeggen: tot hier en niet verder. Anders blijf je bezig en de debiteur ziet de ernst van de situatie niet in, dan is VD&P juristen ook een stukje hulp. De kosten lopen namelijk alleen maar op, hoe langer het duurt. En dat is voor niemand goed”, aldus Wendy.

“Tot elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang maar met elkaar samenwerken is een succes.”


Terug naar overzicht